fortidensjelling.dk        danmarkskonger.dk        onlinephotos

Billeder og tekst fra mine rejser

onlinephotos ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------

Bulgarien

Kina

Jungleparadis

17 dages rejse til naturskønne Coco Beach i den filippinske øhav.

Arrangeret af C&C Travel.

Coco Beach Island Resort ligger idyllisk i en tidligere kokosplantage med egen privat strand.
Resortet ligger op ad en ret stejl skråning.Her bor man imellem kokospalmerne i bambus hytter med fabelagtig udsigt over øhavet.

1.dag

Efter en lang og sej flyvetur med Tyrkish Airlines, hvor vi sad som sild i en tønde, kom vi endelig til Manila.
Vi kørte en halv times tid i taxa, som var bestilt af CC Travel og kom til vores overdådige hotel ”Manila Hotel”.

Godt trætte, først en flyvetur fra Billund til Istanbul på ca. 4 timer, derefter til Manila på ca. 10 timer.

2 dag

Vi startede tidligt, vi skulle køre fra vores hotel kl. 6.30, og have morgenmad inden da. Der var alt til morgenmaden, så godt vi ikke havde mere tid.
Køreturen gennem Manila og til havnebyen Batangas varede 2½ time.
Sejlturen fra Batangas i udrigger båd til Coco Beach tog 1½ time.
Vi blev modtaget på Coco Beach af personalet med sang og musik, og fik halskæder af små muslinge skaller hængt om halsen, det var en dejlig modtagelse.

Vi blev vist hen til vores bambushytte. Alt var lavet af bambus, og der var myggenet over sengen.

Dagen i dag er en slappe af dag, hvor vi efter at have pakket ud bare sad og nød den fantastiske udsigt.

Vores frokost var et par kiks med ost, en kop kaffe og the, vi havde ikke behov for mere.
Temperaturen er 30 grader.

Udriggerbåd

3 dag

Vågnede i nat og skubbede til Erik, og bad ham slukke for vækkeuret, vi skulle altså ikke op midt om natten. Men det var altså ikke vækkeuret der var i gang, men et dyr der kunne sige lige sådan.
Ellers har vi gået rundt i formiddag, og set de andre huse der ligger op ad skrænten eller bjerget.
Oppe på toppen, op ad de mange trapper, ved poolen, fik vi en kold mango juice. Den smagte rigtig godt i varmen.
Til frokost fik vi en gang suppe.

4 dag

Efter morgenmaden tog vi en udriggerbåd ind til byen Puerto Galera, og gik rundt i gaderne, købte nogle ting, drak en øl, og sad og så på gadelivet.
Derefter tog vi en motorcykel taxa med sofa for rundvisning i byen, derefter til en strand. Vi kørte tilbage til havnen, og sejlede hjem til Coco Beach.
Det passede lige til frokost, hvor vi bestilte tomatsuppe, og det smagte rigtig godt.
Og så skulle vi lige have en middagslur.

5 dag

I dag var jeg hos en massør i over en time, det kostede ca. 100 kr., det var dejligt, men jeg var noget fedtet efter det.

Ellers en slappe af dag, og her om aftenen er temperaturen 27 grader.

Vi fik grillet laks til aftensmad, smagte dejligt.

6 dag

Hver morgen kl. 6. kommer vores værtsfamilie med en kande kaffe og the til os, og sætter den på vores terrasse. Om aftenen kommer de med 2 små kokos kager, bagt i et bananblad, til os, som vi gemmer til om morgenen.

Ved 6 tiden kommer børnene forbi, da de skal ned til båden, og sejle til skolen som ligger i byen Puerto Galera, ca. en ½ times sejlads.
Efter at have nydt morgenen med fabelagtig udsigt, tager vi brusebad, og kl. ca. 7.30 går vi over og får morgenmad.

Vi gik en tur, ad meget små stier, og over en noget simpel hængebro, gennem kokos plantager, og kom til en dykkercenter, hvor vi pustede ud, og fik en øl. Turen hjem foregik med båd.
Vi nåede lige Happy Hour, som er fra kl. 16.00 til 17.00, og hvor vi nyder udsigten over øhavet med skibene der passerer forbi.

7 dag
Efter morgenmaden, da vi gik tilbage til vores hytte, så vi nogle af vores danske rejsende stå sammen, på vej til en udflugt, og så kunne vi lige nå at komme med.
Først sejltur til Puerto Galera, derefter i jeepney op i bjergene, til et vandfald, og videre til et sted hvor nogle oksekærrer ventede på os.

Vi kunne være 4 personer plus kusk, og vi kørte på stier og flodbund med lav vand. Vi kom til en vandfald, men der var ingen vand i den på denne årstid.
Så var der arrangeret gril frokost, hvor vi kunne få kylling, fisk eller andet kød + ris, salat og brød, og sluttede af med frugt.
Vi kørte videre og vi besøgte en lille fattig landsby og vi havde kiks og småkager med til børnene. Børnene kom med et fad, og fik den fyldt op, og de løb hjem til hytten med kagerne, men det er nok tvivlsomt at det kun var børnene der fik dem.
Desværre begyndte det at regne kraftigt, så vi nåede ikke helt rundt i landsbyen.
CC Travel har tidligere bygget nogle hytter til beboerne i landsbyen.

Mangel på paraplyer blev klaret ved at vi fik nogle bananblade, og så gik vi af sted i regnen.
For at komme til landsbyen måtte vi gå over en simpel hængebro, men vi nåede alle over.
Et par fra turen skulle sejle i kanoer ned ad floden, i den tid vi var i landsbyen. Senere samlede vi dem op og så gik turen hjemad til Coco Beach.

Papaya

Jeepney

Oksekærre

8 dag
Efter morgen maden tog vi en tur med tur-båden, som hver dag sejlede til en af de mange gode badestrande som findes her. I dag var det til Haligi Beach, og vi nød udsigten og livet på stranden, men pludselig regnede det, og vi måtte i læ.
Jeg købte 2 par ørestikker i perler for kun 58 danske kr. for dem 500 pesos.
Om aftenen sidder vi gerne på vores terrasse og ser på vores små gekkoer. De er meget hurtige og sjove at se på.
Til frokost spiser vi tit suppe. Det volder somme tider besvær at finde ud af hvad det er for en slags, men det kan der også være spænding i.
Mellem kl. 17.00 og 18.00 plejer vi at sidde og se på solnedgang, og den er rigtig flot, og vi kan høre havets brusen.
Hvis vi er vågne om natten, ligger vi og lytter til alle de forskellige dyre lyde, der er mange sjove og spændende lyde, fra pip til gæk.
I aften er der fest i spiselokalerne, men inden vi skulle spise samles vi alle på stranden, for at få en drinks.
Musikken var lokale Coco band, og de spillede og sang godt. Derefter optrådte børnene fra resortet, og alle service mødrene. Både børn og voksne dansede, der var et par af børnene der var super gode.

Maden vi fik var mest fisk på mange måder, og der var flot pyntet.
Der var stor tilslutning til festen, og aftenen sluttede med at alle ansatte på Coco Beach kom på scenen.

9 dag
Hver morgen, når værten har været her, og ordnet værelset, plejer de at lægge en lille blomst på vores senge.
Da vi kun har koldt vand i hanerne, er det en kold gyser, når vi går i brusebad, men frisk bliver man da af det.
Det var overskyet her i formiddag, så vi kunne rolig tage en liggestol på stranden, troede vi, for her til aften lignede vi kogte krebs.

10 dag
I dag tog vi på udflugt, vi havde to både. Der var 4 som skulle have været med, men de var syge.
Vi sejlede rundt, og var på 3 små strande, hvor vi kunne bade og snorkle. Vores guide lavede grilmad til os.
På hjemturen var der flere der sprang ud fra båden for at snorkle.
Vi så også et par havskildpadder på vejen tilbage med båden.
Vi nåede lige hjem til Happy Hour kl. 16.00.

11 dag
Stedet her er et paradis, særligt for dem der vil snorkle, dykke og bade, vil dog ikke anbefale at bade lige udenfor da kloakvandet siver ud i havet.
Rigtig mange ligger ved pool området og tager solbad. Der er også et strandområde med solvogne til rådighed.
Personalet hilser glad og venligt hele dagen, og de er hjælpsomme.
Der er ikke mange muligheder for at gå ture, men der ligger både, så man kan sejle herfra.
Nogle unge drenge der arbejder her på resortet, klatrer op ad de sommetider meget høje kokospalmer for at hente kokosnødder ned, det ser lidt faretruende ud, men de er vandt til det kan man se.
Vi tog en lille båd, med glasbund, ud for at se på koralrev. Det meste koralrev var grå, men vi så masser af fisk, og et par havskildpadder, en i overfladen og en der var på bunden, den sejlede vi henover et par gange før den svømmede væk.

Havskildpadde

12 dag
Efter morgenmaden, tog vi båden til Puerto Galera. Vi ville købe nogle ting at tage med hjem. Men der var nu ikke noget vi syntes om, så det blev bare til nogle billeder i videoen, og så fik vi lige en kold øl på havnen, og blev som sædvanlig bestormet af sælgere, ure, perler og solbriller kom de med.
Vi nåede hjem til frokost, og fik vores sædvanlige suppe.
Vi tog et par timer på vores terasse, og efter happy hour fik jeg massage igen, dejligt men hårdt, og her ved 7. tiden er det spisetid.

13 dag
Her i formiddag tog vi vores Coco Beach fri båd, til en strand hvor vi lå og nød det, og blev som sædvanlig passet op af sælgere. Købte da også nogle perler, for 150 kr. fik jeg 2 par perlestikkere, øreringe, en halskæde med armbånd, og 3 kæder med perler på. Så det var ikke dyrt.
Hjemme igen og fik vores drinks, og sidst på eftermiddagen gik vi en tur langs stranden og forbi klipper, og vi skulle passe lidt på.

14 dag
Vores sidste dag her. En tur på stranden en lille times tid, så blev det for varmt.
Her til aften, da vi lige var færdig med at spise hørte vi en stor gekko, og fik kik på den, den var kæmpestor.
Vi har tit hørt den om natten, men det var sjovt lige at se den.

I morgen er det så hjemtur, efter en god lang og varm ferie.

15 dag

I dag påbegynder vi hjemturen, efter gode oplevelser og en lang varm ferie.
Tak for en god ferie, Coco Beach.